Kids Essay

  • 0




Saya suka menulis dan dengan menulis rasa ringan minda ni dari idea-idea yang berlegar dikepala dan saya juga gemar membuat 'to-do-list' untuk perkara-perkara perlu dilakukan untuk hari esoknya.
umar pretend play as waiter:)


 Melihat umar sekarang gemar menulis dan kerap kali memberi komen tentang tempat yang dilawati, makanan yang dimakan, aktiviti yang dilaksanakan; saya cuba beri buku pada umar untuk dia catat apa-apa idea yang terlintas dikepalanya.
what he wrote:"Cameron- do you love the cactus? on cameron is cool.I like cameron because is lots of shops.Iwent to see flowers. I got to buy toy." ;)


Dengan aktiviti ni nampaknya umar mendapat manfaat dari segi ejaannya yang semakin baik, tulisannya semakin kemas, bebas untuk keluarkan ideanya dan menambah keyakinannya.

selain buku umar suka menaip ideanya di notebook on my hp.
 
Antara objektif saya agar idea-idea umar terus berkembang, agar dia tahu tiada apa yang salah kerana itu ideanya. Saya mahu umar 'familiar' dengan aktiviti penulisan. Saya tidak memaksa dan hanya mencadangkan kepadanya bahawa idea-ideanya sangat bagus dan saya suka untuk membaca 'curahan mindanya'.Saya yakin jika diberi galakkan dia akan selesa dengan menulis apa yang terlintas di fikirannya'

No comments: