Baca lagi dan lagi ;)

  • 0
Sebagai ibu kita mesti (sangat patut) meng'update' diri kita dengan
ilmu..untuk diri sendiri dan anak2...

Salah satu dan paling mudah adalah dengan membaca..tak kira hard
or soft copy (e-book,blogs).

Bahan bacaan boleh menggambarkan matlamat diri kita sebenarnya..setuju??

Cuma nak berkongsi saya sekarang masih memiliki 'a list of reading materials' utk dihabiskan dalam kesibukan kerja dan utk anak2..

Saya mula membaca satu majalah bernama 'Solusi' dan telah jatuh hati pada nya..kenapa:



1. Penulisan tazkirah yang ringkas.. Sesuai utk saya yang sibuk tetapi
jauh di sudut hati rindukan sesuatu yg ringkas yang boleh menyegarkan
hati

2. Bekerja dalam tekanan membuatkan saya rindukan suntikan motivasi
islami,ada dalam majalah ini

3.saya dan suami meluangkan sedikit masa sehari walau secara tidak
rasmi utk sesi ta'lim... Kami bercadang memulakannya utk anak2 sedikit
masa lagi ( sekarang dgn umar secara indirect sahaja). Majalah ini
boleh dijadikan bahan utk pengisian

4. Perkara yg dibincangkan berkaitan dgn kita yg sering terlupa dalam
kesibukan.. Sangat relevan cth tajuk: 'mukmin profesional'.... 'Kerana
harta masuk neraka'... Sungguh membuka minda ..sangat suka..

5. Saya tidak punya masa untuk ke kedai buku tapi majalah ini saya boleh beli online terus ke pintu rumah saya..;)

Rakan-rakan sekerja saya juga tumpang membaca dan turut jatuh hati:D

anda ingin cuba majalah ini ..boleh dapatkannya di sini

Apa bahan bacaan anda yg terbaru?

No comments: